Yeni sezon için iddialı bir kadro kurmayı hedefleyen Fenerbahçe'de büyük bir revizyon kapıda. Transferlerin tamamlanmasıyla birlikte oyuncu sayısının 45'e ulaşması beklenirken, Türkiye Futbol Federasyonu'nun kadro sınırlaması nedeniyle sarı-lacivertli yönetimin en az 17 futbolcuyla yollarını ayırmaya hazırlandığı öne sürüldü.
Fenerbahçe'de kadro operasyonu başladı
Yeni sezon hazırlıklarını sürdüren Fenerbahçe, transfer çalışmalarının yanı sıra mevcut kadroda da önemli değişikliklere hazırlanıyor. Sarı-lacivertli yönetimin, hem yeni transferlere yer açmak hem de Türkiye Futbol Federasyonu'nun kadro kriterlerine uyum sağlamak amacıyla geniş kapsamlı bir oyuncu planlaması yaptığı iddia edildi.
Oyuncu sayısı 45'e ulaşabilir
Kiralık olarak farklı takımlarda forma giyen futbolcuların takıma dönmesiyle birlikte Fenerbahçe'nin A takım havuzundaki oyuncu sayısının 40'a yükseldiği belirtildi. Yönetimin transfer döneminde en az beş yeni ismi daha kadroya katmayı planladığı, bu durumda oyuncu sayısının 45'e kadar çıkabileceği ifade edildi. Bu tablo, teknik heyetin yeni sezon öncesi geniş çaplı bir eleme yapmasını zorunlu hale getiriyor.

TFF'nin kadro kuralı nedeniyle ayrılıklar kaçınılmaz
Türkiye Futbol Federasyonu'nun Süper Lig ekipleri için uyguladığı 28 kişilik A takım kadro bildirim kuralı nedeniyle Fenerbahçe'nin önemli sayıda futbolcuyla yollarını ayırması bekleniyor.
İddialara göre sarı-lacivertli yönetim, transfer çalışmalarının tamamlanmasının ardından en az 17 oyuncunun takımdan ayrılması için harekete geçecek. Ayrılıkların bonservis, kiralık transfer ve sözleşme feshi gibi farklı yöntemlerle gerçekleşebileceği konuşuluyor.
Öncelik yüksek maliyetli futbolcular
Yönetimin ayrılık planında ilk sırada teknik heyetin yeni sezon kadrosunda düşünmediği ve kulübe yüksek maliyet oluşturan futbolcuların yer aldığı belirtildi.
Bu kapsamda bazı oyuncuların menajerleriyle görüşmelerin başladığı, hem yurt içinden hem de yurt dışından gelen transfer tekliflerinin değerlendirildiği öğrenildi. Kiralama formülü de masadaki seçenekler arasında bulunuyor.
Hedef 14 Ağustos'a kadar kadroyu şekillendirmek
Fenerbahçe yönetimi, transfer sürecini ve kadro yapılanmasını eş zamanlı yürüterek teknik heyetin istediği kadroyu kısa sürede oluşturmayı hedefliyor.
Planlamaya göre sarı-lacivertli ekip, 14 Ağustos'a kadar hem yeni transferlerini tamamlamak hem de TFF'nin kadro bildirim kriterlerine uygun nihai listeyi oluşturarak sezona eksiksiz bir kadroyla başlamayı amaçlıyor.

Gözler ayrılacak isimlerde
Transfer döneminin ilerleyen günlerinde Fenerbahçe'den peş peşe ayrılık haberlerinin gelmesi beklenirken, hangi futbolcuların kadro dışında kalacağı ise taraftarlar tarafından merakla takip ediliyor.





