Temmuz ayının yaklaşmasıyla birlikte milyonlarca emeklinin gözü maaş zamlarına çevrildi. TÜİK'in açıklayacağı enflasyon verileri doğrultusunda belirlenecek zam oranı beklenirken, maaşlara refah payı eklenip eklenmeyeceği de en çok merak edilen konular arasında yer alıyor.
ENFLASYON ORANLARININ AÇIKLAMASININ ARDINDAN ARTIŞ YAPILACAK
Milyonlarca emekli temmuz ayında yapılacak maaş artışını beklemeye başladı. Bu kapsamda en düşük emekli aylığı olan 20 bin liraya, 3 Temmuz’da enflasyon oranlarının açıklamasının ardından artış yapılacak. Emeklilerin maaş artışlarına yasal düzenleme göre zam yapılması gerekiyor. Ayrıca emekli maaşlarına ‘Refah payı artışı’ verilip verilmeyeceği ise konusunda TÜİK’in enflasyon verilerinin açıklamasının ardından yapılacak toplantıda karar verilecek.
6 AYLIK ENFLASYON ORANI BEKLENECEK
En düşük emekli aylığının artırılması için kanuni düzenleme yapılması gerekiyor. TBMM’de son yapılan düzenlemeyle en düşük emekli aylığı SSK ve Bağkurlular için 1 Ocak 2026 tarihinden itibarıyla 20 bin TL olarak belirlenmişti. Buna göre en düşük emekli aylığına temmuz ayında yapılacak zam düzenlemesi için 3 Temmuz’da TÜİK tarafından açıklanacak haziran ayıyla birlikte ortaya çıkacak olan ilk 6 aylık enflasyon oranı beklenecek.
HANGİ ORAN YÜKSEKSE O ESAS ALINACAK
Hükümet yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, SSK ve Bağkur ile memur ve memur emeklilerine yapılan zam oranlarının farklı olduğuna işaret etti. En düşük emekli aylığına yapılacak zamda genellikle memur emeklisine yapılan zam oranının ölçü alındığını belirten yetkililer, ancak hangi oran yüksekse bunun esas alınacağı belirtildi.
‘REFAH PAYI EKLENMESİ BEKLENMİYOR’
Emekliler tarafından merak edilen bir diğer konu ise refah payı oldu. Konuyla ilgili CNN Türk yayınında konuşan CNN Türk Muhabiri Melike Görür Demirkıran, "Emekli maaşlarına Temmuz ayında enflasyon oranında bir zam yapılacak. Bu orana refah payı eklenir mi merak ediliyordu. Edinilen bilgilere göre refah payı eklenmesi beklenmiyor" şeklinde konuştu.




